onsdag 3 februari 2010

Stilltje...

Kan börja med att varna fiskeintresserade läsare att det här inlägget inte kommer vara mycket att ha. Det händer nämligen inte mycket nu, eller ja, det snöar förvisso ganska mycket, så nått händer ju. I övrigt är det en tämligen händelselös period, det har inte blivit något fiske på senaste. Faktum är att jag bara fiskat två gånger sedan nyår, det är någon form av all time low.

Däremot har jag hunnit med den årliga skidresan som blivit tradition i och med att den genomfördes för andra året i rad. Platsen var Vemdalen och tidpunkten var lämpligtvis Student Ski-week. Har dock fortfarande inte riktigt blommat ut som utförsåkare. Jag är ganska dålig på att svänga höger samtidigt som jag överhuvudtaget inte kan svänga vänster. Inte heller vågar jag åka rakt fram då det resulterar i en alldeles för hög hastighet som alla människor med sunt förnuft inser att människan inte var menad att uppnå under transport på snö. Min åkstil blir därmed ganska defensiv och händelselös. Veckan bjöd ändock på sina höjdpunkter, bla fick jag se en naken man springa ut igenom dörren utan att öppna den, med en krossad ruta, ett förvånat flin och en småtrasig axel som resultat. Hade även det tvivelaktiga nöjet att agera överlevnadscoach åt en annan man (faktiskt naken han också) som vomiterade och gjorde nummer två samtidigt med öppen dörr.

I övrigt är det som sagt stilltje. Har ägnat några händelselösa timmar åt att söka några jobb inför studiernas slut i Juni. Det känns lovande. Vanligtvis efterfrågas en medarbetare med: Akademisk utbildning, social kompetens , gillar människor, självgående , kunna jobba under press, flexibel, minst livstids brancherfarenhet samt förmågan att flyga och även röntgensyn är meriterande. Shit, sånna verklighetsfrånvarande önskelistor är knappt ens okay att skriva till tomten.

Skrev ovanstående igår (men publicerade aldrig?), idag känns det bättre, sätter mig snart i bilen:) Dax att släpa sig igenom snön för att fiska lite gäddor. Rapport kommer tids nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar