fredag 4 september 2009

Gäddfiske i morgon

En tämligen händelselös fredagskväll möjliggör ett litet gäddfiskepass tidigt i morgon bitti. Yr.no lovar vänliga vindar och endast sparsamt med regn, just nu ser det visserligen inte alls ut så utanför mitt fönster men det hinner säkert ordna till sig.

Blir bara en halvdag, skall attendera ett bröllop vid 1500 och då förväntas man nog ha torkat av sig det värsta av gäddslemet innan man högaktningsfullt entrar kyrkan och försöker fånga buketter, eller vad man nu gör på bröllop. Lite beroende på vart lördagskvällen landar är det inte otänkbart att det blir lite fiske på söndagen också.

Fredagen till ära bjuder vi på en liten bonus, dagens fredagsbonus blir en lite smårolig incident som utspelade sig i Karlstads nattvimmel i onsdags:

Skåre och jag besöker nöjesfabriken. Vi hamnar på nått dansgolv och blir upphunna av en kvinnlig klasskamrat. Hon skriver nått i pannan på oss, det är typ ett streck, eller ett försök till ett hjärta eller nått. Skåre ser dock ett fantastiskt tillfället att skoja, och han tar det! Han förklarar för mig att "det står hora i din panna" jaha tänker jag, det var kanske inte så jäkla fyndigt, fast visst, lite roligt. Jag går fram till tjejen och frågar lite glad i hågen, "hihi, skrev du, hihi, hora i min panna?:)" Hög musik och stimmigt dansgolv tycks dock förvrida mitt budskap och det uppfattas som "det STÅR hora i DIN panna"...

Tjejen lackar fullständigt och hennes kompisar med. Inga glada miner alls. Jag och skåre inser snabbt vad som måste göras, vi måste förklara, allra helst nu och allra helst här. Sallongsberusningen, den höga musiken och massvis med skrikande människor innebär perfekta omständigheter för en delikat förklaring.

Det gick som det gick och allt tjejen hör är två underligt glada killar som säger typ "mummel mummel mummel, hora, mummel hora, mummel hora" Hon och hennes polare lackar ur ännu mer och buttar bort oss. Vi fick se oss besegrade och försvann från brottsplatsen med vissa ångestkänslor.

Lyckligtvis hittade vi damen i fråga utanför sen och kunde lugnt och metodiskt förklara läget. Inga sura miner längre:)

1 kommentar: