torsdag 17 september 2009

På besök hos en storfräsare

Hade förmiddagen ledig och fick den stora äran att följa med en Storfräsare ut några timmar. Storfräsaren i fråga var ena hälfen av Fishing Värmland, närmare bestämt Johan. Vi rekade lite inför kommande guidningar.

Fisket bedrevs på Vänerhavet och vi letade primärt efter gäddor. Fisket gick helt okay, 4 gäddor och en serie abborrar blev det på några timmar. Största gäddan var en mystiskt formad fisk på 104cm. Huvdet och framdelen i allmänhet ingav respekt och kunde mycket väl ha tillhört en fisk på närmare 10 kg. Gäddan hade dock inte välsignats med någon akterdel värd namnet, det saknades mycket i stjärtregionen (som gossen sa). Fin gädda annars, bild finns på: http://fishingvarmlandjohan.blogspot.com/

Man får tacka för en trevlig och trivsam tur. Inte varje dag man får ratta runt en Beason 630 med dubbelmontage:) Kalas trevlig båt, visserligen ingen Crecsent, men det är det få båtar som är.

Borde egentligen städa, tvätta, fixa bål, handla kläder samt ordna diverse tilltugg inför helgens stora födelsedagsbatalj i morgon. Men något säger mig att jag kommer åka ut och fiska istället, det är ju trots allt min födelsedagsvecka. Jag ställer klockan utifall att det känns som det är läge:) Någon annan borde förbereda mitt gallej, det vore present det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar