fredag 28 augusti 2009

SM i Båtracing!


I morgon går SM i båtracing av stapeln vid Frykstad i Kil. Förväntas starta runt 10 snåret och håller nog på till eftermiddagen. Tröttnar man på att titta på tävlingsbåtar kan man beundra Kils-sportfiskeklubbs flotta av funktionärsbåtar. Kom och titta:)

Förra året svor jag på att inte vara funktionärsbåt någonsin mer, det finns något ensidigt över båtar som åker runt runt på exakt samma sätt en hel dag. Men nu ska jag sitta där igen, jag har mina aningar att det återigen kommer bli lite smådrygt. Anledningen till att jag ställer upp är det något pensionärsaktiga argumentet "det är så kul att det händer något i byn" Ett mycket ovanligt sätt att resonera som 23 åring. Ett resonemang som för tankarna till gamla lokalpatrioter som årligen envist anordnar en ständigt obesökt nävgrötsfestival i någon bortglömd hembyggdsgård. Hoppas det inte är där man hamnar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar