fredag 27 november 2009

Trisst med inlägg som säger inget fiske?

Jo, här kommer ett till, det fiskas precis ingenting... Helt hopplöst blåsigt ute! Nästa vecka går det kanske att se slutet på detta blåsiga elände, men då börjar samtidigt nästa elände. På fredag nästa vecka är det dags för jordens mest meningslösa och värdelösa tenta. Inte nog med att den är meningslös och fullständigt vansinnig i sitt innehåll, det tycks också bli den svåraste tenta jag skrivit. Det är mycket matte och matte är inte min grej. Så här i efterhand önskar man att man inte fiskat bort typ alla matte B och matte C lektioner på gymnasiet. (fick på fullt allvar godkänt i kurserna med motivationen: "Anders, jag tror faktiskt du kanske skulle ha kunnat förstått det här". Detta efter att ha presterat ett högst medelmåttigt 2 poäng på nationella provet.) Men men, det var roligt att fiska också.

Ikväll är det Kils-sportfiskeklubbs årsfets på glada killingen, det tror jag blir trivsamt. Fint att återvända till ursprungs stad och bejaka sitt kulturarv. En festkväll bland osmakligt raggarpimpade rishögar gör gott och är faktiskt häpnadsväckande studiemotiverande. Finns en vilande plan om fiske på lördag, men det ser, hmm ja just det, blåsigt ut... Hopplöst blåsigt. Enda gången det inte blåser är när det är kallt. Helt plötsligt förstår jag varför Sverigedemokrater envist önskar en vit jul. Då blir det i alla fall kallt och vindstilla.

Söndagen kan kanske bli fiskbar, en vänertur lockar om vindarna blir vad som nu lovas. I övrigt tog jag just beslutet att i brist på nuvarande fiskehistorier får vi rapportera om gamla fiskeäventyr istället. Som julspecial kommer det bjudas på ett reseminne varje advent:) Tror vi kommer att avhandla malfiske i Spanien, lite olika fisken i thailand, tämligen spontana och händelserika nätter i Indien(Inte nödvändigtvis fiskerelaterat) samt nått norskt äventyr kanske.

2 kommentarer:

  1. Ser fram emot adventspecialarna.. Forvantar mig en julkalender, med ny historia varje morgon som jag kan lasa ihop med morgonkaffet!

    Handlingen har vi ju i stora drag redan gatt igenom, bara utfyllnaden kvar for dig att fylla i..

    Vh

    David

    SvaraRadera
  2. Haha, jag är osäker på om det blir den Julkalendern vi diskuterade, förslaget lät bättre fredag natt:)

    SvaraRadera