fredag 19 mars 2010

Ismete i morgon:)

Imorgon bär det av på ismete! Rekade isar idag och vi kunde konstatera att det inte var så bedrövligt blött på isen, morgondagen kan nog bli rätt trevlig. Viss risk att de utlovade 7 plusgraderna under dagen kan komma att förorsaka syndafloder, men vatten är bättre än en halvmeter snö. Tanken är att det ska ismetas gös i morgon. Det blir tredje göspasset iår och vi hoppas naturligtvis på stordåd, även om de två tidigare passen lämnat mycket att önska.



Det bästa med ismete är att man inte behöver släpa så mycket fiskegrejer. Förvisso är mörthinken rätt tung, men det kompenseras av att man kan dra den på pulka. I övrigt är tackelboxen ganska moderat:) Sånär på eventuella gösar förväntas morgondagens höjdpunkt bli en gourmé middag bestående av marinerad fläskfile och klyftpotatis. En grill gör sig helt enormt bra på isen, och då menar jag ingen sån futtig engångsgrill som slocknar när det är dimma ute, utan vi pratar om rejäla doningar för rejäla grillbitar.



Båtmeckar projektet står lite still, men beräknas ta fart om någon vecka när tid finnes. Har varit där och skissat lite och har en anfallsplan relativt färdig. Jag tror det kan komma att bli riktigt bra, ytan i aktern kommer blir rejält mycket större än förut. Ett av frykens största dansgolv kan bli ett faktum. Dock kan man aldrig vara helt säkert på att det blir som man vill, så när jag var på biltema köpte jag på mig lite prylar utifall att det värsta skulle hända. Det tinget som är så trasigt och förstört att det inte går att laga/rädda med silvertejp, den finns helt enkelt inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar