onsdag 22 december 2010

Sysslöshet och Arbete

Dagstemperaturer kring -20 sätter effektivt hinder ivägen för alla försök att engagera sig i en meningsfull fritid. Dagarna passerar, de glöms bort, och de förpackas ner i ett suddigt och detaljlöst förflutet som innefattar större delen av november och december... Nåväl, om cirkus 100 dagar kan det nog förväntas vända, de e snart gjort.

Har försökt mig på att ismete några gånger när temperaturen varit något mer human (och "fiskman?") Sånär på lite smågäddor har det varit ganska värdelöst, dvs det har varit ganska värdelöst. Kylan har dessutom gjort mörtarna smått apatiska. Vi har snittat 2-3 mörtar per stuga. I en av stugorna hade vi samma halvkilos gädda i tre gånger i rad, vi har nu omöjliggjort för gäddan att gå in en fjärde gång.

Kan förövrigt meddela att jag tagit det stora steget och avancerat upp i arbetarklassen. Kommer att börja jobba på Skatteverket i Mariestad från och med den 3 Januari. Kommer att arbeta med utomlandsbosatta med fastigheter i Sverige, så så länge ni inte bor utomlands med fastigheter i Sverige behöver ni inte oroa er för mig ;)

Skall titta på en lägenhet där nere i samband med jobbstarten och kommer med största sannolikhet att flytta ner. Det verkar alltså som att jag byter utgångshamn, börjar bli långt till skoghall och ännu längre till Åmål och Ekenäs. Nåväl, laxhall och Spiken är inte fy skam. Avståndet till Vättern kortas dessutom betydligt så Mariestad ska nog gå att överleva, dessutom är det riktigt nära till Olssonsfiske :)

Sist men inte minst önskar jag eventuella läsare god jul och gott nytt år :)

6 kommentarer:

  1. Vad tycker bladhbloggen om den tilltänkta vargslakten?

    Father jack

    SvaraRadera
  2. Vad tycker Blahdbloggen om Swedbanks "Baltiska" utflykt.

    SvaraRadera
  3. Den som inte uppdaterar sin blogg ska ha såååååå mycket stryk...

    SvaraRadera
  4. Varför uppdateras inte bättebloggen? :)

    SvaraRadera
  5. Dagens rubriker från en intetsägande kvällstidning:
    Just nu: "Dricker ju hellre glykol"
    TV: "Våldtogs 17 gånger en natt"
    "Barnen slängde sig i mina armar"
    Här kör svensken slut-på Northug
    Mauds oväntade baddräktsskämt
    Nya tips kan lösa mordet
    TV: Så lätt kan du mista ditt körkort
    Varg jagades - och slogs ihjäl
    "Sociala medier knaprar barntid"


    Men från bladhbloggen hörs det iget, men från bladhbloggen hörs det inget, ingenting... jag tittar på TV, jag tittar på TV....

    Father Jack

    SvaraRadera
  6. Enligt säkra källor sitter nämnde Blahd på institution rabblandes något om att " räntetaket är nått".

    SvaraRadera