tisdag 13 oktober 2009

Min Kära Kärra rullar igen!

Igår plockade jag upp min käre bror och vi styrde mot Torsby och den havererade båtkärran. Det floppade dock rejält, Auto-ekonomi hade gett fel lager. Lagret passade likt en hollywood fru i mensa. Så det var bara att bryta ihop och åka hem. Vis av erfarenhet kring problematiken med hjullager och båtkärror tog jag med det trasiga lagret hem.

I dag skulle jag åka till järn och maskin och visa upp det gamla lagret. Hade lite svårt att hitta till butiken. Jag har aldrig riktigt trivts på industriområden, allt ser likadant ut och industriområdesbutiker tar alltid förgivet att alla som vill ha något i deras butik kan rutinen. Att ingången ligger på baksidan av butiken bakom en hög med oljefat och vägen dit kantas av stora skrotupplag och lastbilssläp är fullt naturligt. Alla vet att man går in så. En annan sak med dessa områden är att det alltid finns massa hetsiga industriarbetare i risiga raggarpimpade volvo:s som ligger ohällsosamt nära aktern på min bil . Dessa förare tycker det värsta som finns, förutom invandrare och att betala skatt är människor som inte kör fört på smala smågator med total avsaknad av logik i infrastrukturen Det är svårt att som förvirrad akademiker navigera bland blåställ, lastbilar och hydralolja med en vilt tutande Wounderbaumluktande Volvo strax bakom dragkroken.

Men lager fick jag och levande tog jag mig till Torsby där Boåsen i kombination med en slägga visade sig vara en dödlig kombination för fastkilade gamla hjullager. Tack för hjälpen:) Så nu rullar kärran och mellerud känns som en möjlighet, även om blåsandet ser ut att vara i grövsta laget. Fiske ska det nog bli i helgen i alla fall, senast i helgen!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar