måndag 21 september 2009

Helgen flöt fint.

Bålen blev en braksucce, eller i alla fall ena halvan. Den bärbaserade varianten var det en ständig efterfrågan på. Liten notis bara att Gelehallon inte gör sig så bra i bål. Dom sjunker och blir slemmiga. När det gäller fruktbålen blev den inte lika bra. Oturen var framme och jag blev snart varse om att det var just Papaya som inte var så gott. Som om inte det vore nog missade jag den lilla detaljen att Papaya verkligen bör skalas. Bål ska inte ha tuggmotstånd...

I övrigt en hejdundrans fest. Utgången må ha floppat lite då jag i ren solidaritet följde bror till en annan krog än den resten av festen gick till. Det handlade om ren solidaritet och "cosa nostra" tänk. Han skulle träffa nån brud nämligen. Men väl inte på krogen dök ingen tjej upp och vi fann oss stå lite lite för nyktra på ett schlagergolv fullt av pinsam musik överförfriskade 1 meter höga damer kombinerat med killar utan tröja. Vi taggade inte riktigt till och gick därför ganska snabbt mot lämpligt kebabhak.

Söndagen vaknade jag lite trött. Tog dock snabbt tjuren i hornen och städade undan lite. Efter en bakfyllepizza kände jag mig sällsynt stark och kunde rak i ryggen marschera in på Konsum på ett nästan tyskt vis. Köpte en laddning bakprylar och kunde strax därefter stolltsera med en laddning negerbullar. Tillsammans med lite tårta min mor tog med och lite kex så gick jag helt klar i mål, Släkten tycktes nöjd.

Nästa Helg är det gäddfestivalen! Det blir grejsaker det. Uppladdningen har börjat!

2 kommentarer:

  1. Själv kör jag med kolhydratmetoden under veckan inför Der Grosse Festival.
    Fredag kväll blir det att ladda med sportdryck.

    SvaraRadera
  2. Kolhydratsmetoden är ett säkert kort. Du tror på sportdryck alltså, är sigge en anhängare av teorin att man tänker mer som en fisk bakfull och därmed fiskar effektivare?:)

    SvaraRadera